Bank@Net pomoč plačila in zahteve | OTP banka

Bank@Net pomoč plačila in zahteve

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

POMOČ PRI UPORABI BANK@NETA IN mBANK@NETA

Plačila

Kako opravim plačilo (UPN, enostavno nakazilo, plačilo v tujino)?

Plačila so vam na voljo v zavihku 'Plačila'. Bank@Net in mBank@Net vam omogočata sledeča plačila:

  • Domače plačilo (UPN) - Najpogosteje uporabljeno za plačevanje položnic
  • Enostavno nakazilo - Uporabljeno za plačila fizičnim osebam (v plačilu ni naslova osebe in reference)
  • Prenos med računi - Uporabljeno za prenose med računi, ki jih imate odprte na Novi kreditni banki Maribor (Ne velja za prenos med fizičnim računom in računom samostojnega podjetnika)
  • Plačilo v tujino - Uporabljeno za plačila v tuje države

Kako poteka izvajanje plačil?
  • Ko v digitalni banki (spletni ali mobilni) uspešno vpišete in potrdite zahtevo za:
    • plačilo (znotraj banke ali na drugo banko),
    • prenos med računi (transakcijski, varčevalni) ali
    • nakazilo na/iz predplačniške kartice
    se ta zahteva prikaže v zavihku Zahteve. 

    Pomembno: Vsa plačila znotraj banke (med računi ali prejemniki z računom na OTP banki) se izvedejo praviloma v roku nekaj minut – 24/7. 

    Status zahteve za plačilo odraža dejanski status plačila:

    Čaka na obdelavo

    Ko zahtevo potrdite (npr. z SMS žetonom), se ta najprej prikaže s statusom 'Čaka na obdelavo'. 

  • V tem trenutku stanje na računu še ni posodobljeno in plačilo tudi ni vidno v prometu na računu.


V obdelavi
  • Digitalna banka zahteve obdeluje po vrsti (t. i. čakalna vrsta). Ko je plačilo posredovano v izvedbo, se status spremeni v 'V obdelavi'.
  • Takrat se stanje na računu posodobi in je plačilo vidno v prometu na računu.

Izvedeno
  • Ko digitalna banka prejme povratni status o uspešni izvedbi, se zahteva premakne v zavihek Opravljene in dobi status 'Izvedeno'.
  • V tem trenutku je plačilo v prometu na računu prikazano kot opravljeno (obarvano črno).
  • Če imate vklopljeno obveščanje o plačilih, se pošlje tudi e-poštno sporočilo.


Spletna banka Bank@Net


Čaka na obdelavo
  • Ko zahtevo potrdite (npr. z SMS žetonom), se zahteva za plačilo nahaja v zavihku Zahteve, v zavihku V obdelavi. Ima status 'Čaka na obdelavo'.
  • V tem trenutku stanje na računu še ni posodobljeno in plačilo tudi ni vidno v prometu na računu.

V obdelavi
  • Digitalna banka zahteve obdeluje po vrsti (t. i. čakalna vrsta). Ko je plačilo posredovano v izvedbo, se stanje na računu posodobi in je plačilo vidno v prometu na računu. 


Izvedeno
  • Ko digitalna banka prejme povratni status o uspešni izvedbi, se zahteva premakne v zavihek Opravljene in dobi status 'Izvedeno'.
  • Plačilo je v transakcijah na računu prikazano kot opravljeno (obarvano črno).
Kje najdem plačila, zahteve in njihove statuse?

Plačila in zahteve, ki ste jih shranili, potrdili ali pa preklicali, najdete v zavihku 'Zahteve'. Pri vsaki zahtevi bo prikazan tudi status, v katerem se zahteva nahaja (Za potrditev, v obdelavi, opravljeno)

Kje dobim potrdilo o plačilu?
Potrdilo o plačilu lahko prenesete, ko je plačilo izvedeno (zahteva se nahaja v zavihku Opravljene). Potrdilo v PDF obliki se nahaja pri transakciji v prometu na računu.

Takojšnja plačila

Splošne informacije o delovanju takojšnjih plačil in preverjanju prejemnika plačila najdete na Uredba o takojšnjih plačilih | OTP banka
 
Kako naredim takojšnje plačilo?
Možnost takojšnjega plačila je omogočena pri vnosu domačega plačila (UPN), enostavnega nakazila, plačila v tujino, vplačila v vzajemne sklade in uvozu paketa, ko:
  • je izbran današnji datum plačila,
  • plačujete v EUR znotraj SEPA/EGP območja,
  • plačilo ni periodično.
Možnost za vklop takojšnjega plačila postane na voljo šele po vnosu številke računa prejemnika (IBAN). Takojšnje plačilo ni mogoče za prenose med lastnimi računi in uvoze e-računov ter e-dokumentov. 


 
Kako delujejo takojšnja plačila pri podvojenih plačilih?
Pri podvajanju ene zahteve (plačila) se vam odpre obrazec za urejanje, kjer lahko takojšnje plačilo omogočite ali onemogočite. 

Če podvajate več zahtev hkrati, se nastavitev takojšnjega plačila prenese enako, kot je bila v izvirni zahtevi, brez možnosti spremembe. Nastavitev preverite tako, da pri zahtevi izberete možnost 'Uredi'. Odpre se obrazec, kjer je prikazano, ali je takojšnje plačilo omogočeno ali onemogočeno.
 
Kako delujejo takojšnja plačila pri skeniranju oz. uvozu QR kode?
Če ima plačilo določen datum v prihodnosti, lahko izberete možnost 'Nastavi prvi možni datum plačila', ki izvede plačilo glede na urnik plačilnega prometa. S tem omogočite tudi možnost izbire takojšnjega plačila.

Če izberete takojšnje plačilo, se datum samodejno spremeni na današnji dan, plačilo pa se izvrši takoj.

Datum plačila lahko ponastavite tako, da na spletni banki odkljukate možnosti 'Takojšnje plačilo' in 'Nastavi prvi možni datum', na mobilni banki pa s klikom na gumb 'Ponastavi'.

Kako delujejo takojšnja plačila pri uvozu paketov?
Pri paketih plačil tipa posamično knjiženje, zbirno knjiženje in pri posamičnih plačilih je pred uvozom paketa omogočena izbira takojšnjega plačila. Za poslovne uporabnike je pri paketih plačil prav tako omogočena možnost preskoka preverjanja podatkov o prejemniku. Takojšnja plačila niso mogoča za SEPA DB, e-račune in e-dokumente.

Po uspešnem uvozu se v košarici zahtev ustvari zahteva s statusom 'Preveri'. Po končanem procesiranju (v nekaj minutah) se status spremeni v 'Za potrditev'. V tem koraku je potrebno zahtevo pregledati (če preverjanje prejemnika ni bilo preskočeno oz. če ujemanje ni popolno) in jo potrditi za dokončno izvedbo plačila. Potrditev paketa plačil je mogoča zgolj preko spletne banke Bank@Net.

Kako delujejo takojšnja plačila pri nakupu enot vzajemnega sklada?
Nakup enot vzajemnega sklada prek obrazca v zavihku Naložbe se vedno izvede kot takojšnje plačilo.

Izvedba naročila nakupa pa se zaključi, ko upravljavec sklada obdela vaše naročilo in dodeli ustrezno število enot sklada. Ta postopek lahko traja do tri delovne dni po izvedenem vplačilu. S tem je zagotovljeno, da se vaš nakup izvede po veljavni ceni enote sklada na dan, ko upravljavec prejme in obdeluje naročilo.

Če želite nakup enot opraviti kot običajno plačilo, lahko to storite z ročnim vnosom plačilnega naloga (domači UPN).
Kdaj in kako se izvrši preverjanje prejemnika plačila?
Preverjanje prejemnika plačila se izvrši pred potrditvijo plačila. Podrobnejše informacije o statusih najdete tukaj.

Preverjanje prejemnika plačila se izjemoma ne izvrši pri nakupu enot vzajemnega sklada.

Kako si nastavim limit za takojšnja plačila?
V okviru takojšnjih plačil obstaja dva limita – dnevni limit za takojšnja plačila in limit za posamezno takojšnje plačilo. Oba lahko urejate v meniju Račun > Limiti in nastavitve.

Dnevni limit za takojšnja plačila lahko spremenite s klikom na 'Uredi limit' ali ga onemogočite z drsnikom. V kolikor je višina dnevnega limita za takojšnja plačila nižja od limita za posamezno takojšnje plačilo, se slednji samodejno zniža na enako vrednost.

Limit za posamezno takojšnje plačilo je privzeto onemogočen. Po prvi aktivaciji ga ni več mogoče izklopiti, višino pa lahko spreminjate prek možnosti 'Uredi limit'. Višina limita za posamezno takojšnje plačilo ne more biti višja od dnevnega limita za takojšnja plačila, zato se slednji na spletni banki Bank@Net samodejno poviša, medtem ko morate na mobilni banki mBank@Net to za oba storiti ročno.

Limiti na tujevalutnih računih so enaki kot na evrskem računu in jih ni mogoče spreminjati ločeno.

Vzorci in podvajanje plačil

Večkrat opravljam plačilo istemu prejemniku. Kako si ustvarim vzorec plačila?

Pri vnosu novega plačila v spletni banki lahko izberete možnost Shrani kot vzorec, s čimer pospešite in poenostavite plačila istemu prejemniku. Shranjene vzorce plačil najdete v zavihku Plačila, kjer jih lahko po potrebi urejate ali brišete.

Za plačila v tujino žal ni možno ustvariti vzorca, lahko pa podvojite že izvedeno plačilo in ga po potrebi prilagodite (glejte naslednje vprašanje).

 

Kako lahko uredim vzorec plačila?
Obstoječe vzorce plačil najdete v zavihku Plačila - Vzorci plačil. Izberite želen vzorec in nato kliknite na gumb Uredi. Odprl se vam bo UPN obrazec, na katerem lahko naredite spremembe in jih potrdite s klikom na Shrani.




 
Enako plačilo bi želel opraviti še enkrat. Kako podvojim plačilo?
Plačilo lahko podvojite tako, da v zavihku Plačila izberete možnost Podvoji plačilo. S pomočjo časovnega filtra poiščite želeno že izvedeno plačilo, nato pa v spletni banki kliknite zeleno ikono ali v mobilni banki tapnite na želeno plačilo.



Plačilo lahko podvojite tudi neposredno iz podrobnosti že izvedene zahteve.

Kaj so 'Zaupanja vredni prejemniki' in kje jih lahko dodam?
Ob potrditvi plačila boste imeli prejemnika plačila možnost dodati na seznam zaupanja vrednih prejemnikov s klikom na gumb 'Dodaj'. To pomeni, da ob naslednjem plačilu temu prejemniku več ne boste potrebovali SMS žetona za potrditev plačila.

Zaupanja vredne prejemnike lahko dodajate in brišete v zavihku 'Zaupanja vredni prejemniki'. 


Plačila v prihodnosti

Enako plačilo bi želel opraviti večkrat v prihodnosti. Kako nastavim ponavljajoče / periodično plačilo?
Če želite enako plačilo izvesti večkrat v prihodnosti, lahko nastavite Periodično plačilo. S tem boste isti znesek v določenih časovnih intervalih nakazovali istemu prejemniku. Postopek je naslednji:
  1. Vnesite novo plačilo (kliknite zavihek Plačila).
  2. Na dnu obrazca označite možnost Periodično plačilo.
  3. Nastavite pogostost (vsak mesec, vsaka dva meseca, vsake tri mesece ali vsakih šest mesecev), število plačil ter dan plačila.
Ob potrditvi se bo ustvarilo toliko zahtev, kolikor plačil ste določili. Vse te zahteve lahko kadarkoli prekličete ali jih izvedete takoj (glejte naslednji vprašanji).

Nastavljeno imam plačilo v prihodnosti. Kako ga lahko prekličem?
Plačilo, načrtovano za prihodnost, lahko prekličete tako, da odprete zavihek Zahteve in nato V obdelavi, odprete podano zahtevo in kliknete gumb Prekliči. Če želite preklicati več plačil hkrati, lahko na Bank@Netu označite vse zahteve, ki jih želite preklicati, in nato kliknete gumb Prekliči.

Nastavljeno imam plačilo v plačilo v prihodnosti. Kako mu spremenim datum izvedbe oziroma ga plačam takoj?
Plačilo takoj
Če želite plačilo izvesti nemudoma, ga lahko izvedete takoj. V zavihku V obdelavi izberite in označite želeno plačilo (ali več plačil) ter kliknite gumb Izvedi takoj.




Sprememba datuma izvedbe
Če želite datum izvedbe spremeniti na kakršenkoli drug datum (ne današnji), najprej prekličite obstoječe plačilo (glej prejšnje vprašanje). Nato uporabite funkcijo Podvoji plačilo ter pri podvajanju nastavite novi datum izvedbe (glej vprašanje Kako podvojim plačilo?).


 

Menjalnica

Kako opravim menjavo v drugo valuto?
Menjavo v drugo valuto lahko opravite v Menjalnici, ki jo najdete znotraj razdelka Plačila. Izberite račun, iz katerega boste opravljali menjavo, in ustrezno valuto. 

Pozor! Konverzije se izvajajo vsak delovni dan od ponedeljka do petka od 7.00 do 18.00. Vse zahteve za konverzije potrjene izven tega časa bodo izvedene naslednji delovni dan. Preračun zneska je informativne narave – pri izvedbi transakcije bo upoštevan tečaj, ki velja v trenutku izvršitve. Če nimate računa v izbrani valuti, ga bomo avtomatsko aktivirali za vas.





 


Potrebujete pomoč pri prijavi v Bank@Net in mBank@Net?

Za vas smo pripravili spletno stran s koristnimi informacijami glede prijave.


POMOČ PRI PRIJAVI
 


Minimalne tehnične zahteve za brezhibno delovanje


Banka ne odgovarja za brezhibno delovanje funkcionalnosti, ki so odvisne od brezhibnega delovanja strojne opreme naprave, na kateri uporabnik uporablja naše digitalne kanale.
 
Mobilne banke mBank@Net:
Spletne banke Bank@Net in portala e-Obvestila:
  • mBank@Net verzija 5.16* in novejše.
  • Operacijski sistem Android verzija 9.0* in novejše ter iOS verzija 16.0* in novejše.
  • Zadnji dve glavni verziji večjih brskalnikov (Chrome, Firefox, Edge in Safari)**.
 
*Starejše verzije od 5.16 in starejši operacijski sistemi od Android verzije 9.0 ter iOS verzije 16.0 ne bodo delovale od 9. 10. 2025 naprej.
**Glavna verzija brskalnika je definirana s številkami pred ločilom (npr. Chrome 120.xyz in 121.xyz). Ne zagotavljamo delovanja na drugih brskalnikih ali stareijših verzijah od omenjenih.
 



 POMEMBNO


Pokličete nas lahko vsak delovnik od 8:00 do 19:00 na brezplačno številko 080 17 70  ali  +386 2 229 27 60. Lahko nam pišete na info@otpbanka.si.

V primeru suma zlorabe spletne banke, izgube, menjave ali kraje  mobilnega telefona vas prosimo, da
pokličete klicni center na 080 17 70 ali  +386 2 229 2760,
ki vam je na voljo 24 ur na dan.







 
 



  BANKA NIKOLI NE BO:

 
 od vas zahtevala, da preko e-pošte ali telefona posredujete geslo za dostop do spletne ali mobilne banke.  
  povpraševala o podatkih o kartici: številka, veljavnost ali varnostni koda na hrbtni strani.

Spletne strani OTP banke so:
www.otpbanka.si
bankanet.otpbanka.si
online.otpbanka.si/bankanet/odklepanje/
online.otpbanka.si/bankanet/registracija/
bankanet.otpbanka.si/prijava/poslovni


Banka za izmenjavo zaupnih podatkov, posredovanje informacij o nadgradnji programske opreme ali zahtev po spremembi gesel ne uporablja e-pošte, ampak vam, uporabnikom, pošilja obvestila neposredno v Nabiralnik spletne banke.