Uredba o takojšnjih plačilih | OTP banka

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila EU Uredbe o takojšnjih plačilih.

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

UREDBA O TAKOJŠNJIH PLAČILIH

9.  oktobra 2025 stopijo v veljavo določila EU Uredbe o takojšnjih plačilih. 

POGOSTA VPRAŠANJA


VARNOST

Preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila (VoP – Verification of Peyee). 

 
 


DOSTOPNOST

Ponudniki plačilnih storitev morajo omogočiti izvajanje takojšnjih SEPA plačil v evrih, ki so na voljo 24 / 7 / 365 in niso omejena z delovnim časom bank ali prazniki.
 


BOLJŠE UPRAVLJANJE S FINANČNIMI SREDSTVI

Sredstva so prejemniku na voljo v nekaj sekundah

 
 

POGOSTA VPRAŠANJA

 
Kaj je Uredba o takojšnjih plačilih?
Gre za novo Uredbo EU, ki vsem ponudnikom plačilnih storitev nalaga obveznost omogočanja takojšnjih SEPA plačil (instant payments) v evrih. Določila uredbe se nanašajo na obveščanje strank o statusu plačila, preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila, možnostjo omejitve višine zneskov plačil in dostopnost takojšnjih plačil.
Kaj pomeni takojšnje plačilo?
Takojšnja plačila se izvajajo 24 ur na dan, vse dni v letu, za domača in čezmejna plačila v evrih. Vsako posamično takojšnje plačilo mora biti izvršeno ali zavrnjeno v nekaj sekundah. Sredstva morajo biti prejemniku plačila na razpolago takoj.
Kaj pomeni preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila (VoP – Verification of Payee)?
Banka plačnika bo za vsa domača in čezmejna  kreditna plačila v evrih preverila pri banki prejemnika plačilne podatke o IBAN oznaki in imenu oziroma nazivu prejemnika plačila, in sicer preden bo nalog oddan. Ko bo stranka, na primer, v digitalni banki vnašala nalog, bo pred oddajo naloga izvedeno preverjanje ujemanja podatkov o nazivu prejemnika in številko bančnega računa.
Kakšne odgovore ujemanja lahko pričakujemo?
Plačnik bo ob vnosu plačilnega naloga prejel obvestilo o rezultatu ujemanja prejemnika plačila (naziv in IBAN). Obvestilo bo plačnik prejel pred potrditvijo plačila.
Plačnik bo prejel enega od spodnjih odgovorov glede naziva in IBAN številke prejemnika plačila: 
  • ujemanje, 
  • delno ujemanje, 
  • neujemanje in 
  • opreverjanje ni mogoče. 
Če se podatki ne bodo ujemali, bo plačnik prejel opozorilo, da obstaja možnost napačnega nakazila, za kar banka ne prevzema odgovornosti. Plačnik se bo lahko odločil in potrdil, da se plačilo vseeno izvede s prvotnimi podatki, se izvede s popravljenimi podatki ali prekliče plačilo. 
 
Kaj lahko kot podjetje naredimo pred uvedbo preverjanja prejemnika plačila (VoP)?
  • Preverite ali se uradni nazivi vašega podjetja, ki jih uporabljate na izdanih računih in ostalih dokumentih za plačila, ujemajo z uradnim nazivom podjetja, objavljenega v javnih registrih (npr. Ajpes). Uradni naziv je tako daljša kot krajša različica, ki je objavljena v javnem registru.
  • Podatke o nazivu in IBAN oznaki posodobite na vseh uradnih dokumentih (računi, pogodbe,…), spletni strani in v podpisih elektronske pošte.
  • Opozorite poslovne partnerje, naj pri plačilih uporabljajo točen naziv podjetja.
Kaj naj storimo, če prejmemo opozorilo o neujemanju oz. napačnem nazivu?
Če ste plačnik:
  • pri prejemniku plačila preverite kako se njegovo podjetje uradno imenuje,
  • popravite vnos in ponovite transakcijo.
Če ste prejemnik plačila in vas plačnik obvesti, da je pri storitvi VoP dobil obvestilo o neujemanju oz. delnem ujemanju:
  • obvestite poslovne partnerje o točnem nazivu podjetja,
  • preverite in po potrebi posodobite svoje podatke.
Ali se VoP izjava tudi za plačila na bančnem okenc?
Da, VoP se bo izvajala za vsa plačila oddana na bančnem okencu ali prek digitalne banke.
Kaj pomeni Omejitev zneska takojšnjega plačila?
Plačnik bo lahko sam nastavil višino zneska za izvrševanje takojšnjih plačil, in sicer:
  • določitev dnevnega limit za takojšnja plačila ali 
  • določitev limita (najvišji znesek) na posamični nalog za takojšnje plačilo. 
Višino limita za takojšnja plačila lahko urejate na istih vstopnih kanalih, na katerih izvajate plačila (digitalna banka in bančno okence).
 
Kje dobim dodatne informacije?
Več informacij lahko dobite na spletni strani Združenja bank Slovenije