Uredba o takojšnjih plačilih | OTP banka

9. oktobra 2025 stopijo v veljavo določila EU Uredbe o takojšnjih plačilih.

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

UREDBA O TAKOJŠNJIH PLAČILIH

9.  oktobra 2025 stopijo v veljavo določila EU Uredbe o takojšnjih plačilih. 

POGOSTA VPRAŠANJA


Varnost

Preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila (VoP – Verification of Peyee). 

 
 


Dostopnost

Ponudniki plačilnih storitev morajo omogočiti izvajanje takojšnjih SEPA plačil v evrih, ki so na voljo 24 / 7 / 365 in niso omejena z delovnim časom bank ali prazniki.
 


Boljše upravljanje s finančnimi sredstvi

Sredstva so prejemniku na voljo v nekaj sekundah

 
 

Uredba o takojšnjih plačilih, ki stopi v veljavo 9. oktobra 2025 prinaša večjo hitrost plačil, preglednost in varnost. Za večjo varnost in preprečitev oz. zmanjšanje možnosti zlorab se uvaja storitev preverjanja prejemnika plačila (VoP), ki je za vse plačnike brezplačna in možnost nastavitve dnevnega limita in/ali limita na transakcijo za izvrševanje takojšnjih plačil.
 


Takojšnje plačilo

Takojšnja plačila je kreditno plačilo, ki se izvede maksimalno v 10 sekundah. Izvajajo 24 ur na dan, vse dni v letu za domača in čezmejna plačila v evrih (SEPA območje). 
 


VoP – Verification of Payee

Banka plačnika bo, ob vnosu plačilnega naloga v evrih, pri banki prejemnika plačila preverila podatke o IBAN oznaki in imenu oziroma nazivu prejemnika plačila. 
 


Limiti

Dodatno varnost predstavljajo limit za takojšnja plačila, ki se lahko nastavijo kot dnevni limit in/ali limit na transakcijo.
 
 

Takojšnja plačila

 
Kaj pomeni takojšnje plačilo?
Takojšnja plačila se izvajajo 24 ur na dan, vse dni v letu. Takojšnja plačila so domača oz. čezmejna plačila v evrih. za domača in čezmejna plačila v evrih. Vsako posamično takojšnje plačilo mora biti izvršeno ali zavrnjeno v nekaj sekundah. Sredstva morajo biti prejemniku plačila na razpolago takoj. Takojšnje plačilo se izvede samo kot negotovinsko plačilo. 
Kaj je razlika med takojšnjim plačilom in navadnim nalogom?
Pri takojšnjem plačilu mora plačnik dobiti povratno informacijo o uspešno oz. neuspešno izvršenemu plačilu v 10 sekundah. Če se ob sami izvedbi nalog ne sprovede, je zavrnjen, sredstva se vrnejo na račun, nalog pa je treba poslati ponovno.
 
Stranka se vedno sama odloči ali bo izvedla takojšnje plačilo ali navadno plačilo. Tudi pri  vnosu plačila/paketa se stranka sama odloči ali želi, da je plačilo izvedeno kot takojšnje plačilo (označi za to pripravljen indikator) ali ne. 

»Navadni« plačilni nalog, običajni UPN, se izvaja vse delovne dni v tednu. Nalog se izvede skladno z urnikom plačilnih storitev.   
 
Ali se bo plačnik lahko sam odločil za izvedbo takojšnjega plačila?
Da, takojšnje plačilo se izvede samo na zahtevo plačnika. 
Ali je takojšnje plačilo dražje?
Ne, cena je enaka kot za navadni plačilni nalog. 
Kdaj se začne šteti 10-sekundni rok?
Takrat, ko plačilo prejme »časovni žig«. To pomeni, da je plačilo potrjeno oz. prevzeto s strani banke in izpolnjuje vse pogoje za obdelavo v plačilnem sistemu. 
Kako bom kot plačnik vedel, da je plačilo uspešno izvedeno?
Po podpisu oz. potrditvi naloga boste v roku 10sek na ekranu prejeli obvestilo o statusu plačila, in sicer: sredstva so na voljo pri prejemniku oz. transakcija je zavrnjena oz. končni status še ni znan.
Kje lahko oddam takojšnje plačilo?
Takojšnje plačilo se lahko odda v digitalni banki in na bančnem oz. poštnem okencu. 
Kako lahko izvedem takojšnje plačilo v digitalni banki?
Fizične osebe pravila za vnos takojšnjega plačila preverite na povezavi.

Pravne osebe  pravila za vnos takojšnjega plačila preverite na

VoP – Verification of payee 

 
Kaj pomeni preverjanje ujemanja med nazivom in IBAN oznako prejemnika plačila (VoP – Verification of Payee)?
Banka plačnika bo za vsa domača in čezmejna  kreditna plačila v evrih pri banki prejemnika plačila preverila podatke o IBAN oznaki in imenu oziroma nazivu prejemnika plačila. Ko bo stranka, na primer v digitalni banki vnašala nalog, bo pred oddajo naloga izvedeno preverjanje ujemanja podatkov o nazivu prejemnika (preverjanje ujemanja vnesenega naziva z nazivom v registru) in številko  bančnega računa. 
Ali bo plačnik prejel opozorilo, če ne bo ujemanja?
Če se podatki ne bodo ujemali, bo plačnik prejel opozorilo, da obstaja možnost napačnega nakazila, če nadaljujete plačilo brez spremembe. Plačnik se bo lahko odločil in potrdil, da se plačilo vseeno izvede s prvotnimi podatki, oz. bo  popravil podatke ali preklical plačilo.

Možni odgovori glede ujemanja naziva in IBAN številke prejemnika plačila so:  
  • Ujemanje – naziv prejemnika se ujema z vneseno številko računa (IBAN)
  • Delno ujemanje – naziv prejemnika se delno ujema z vneseno številko računa (IBAN) (prikaže se pravilen naziv oz. ime in priimek prejemnika). 
  • Neujemanje – Naziv prejemnika se ne ujema z vneseno številko računa (IBAN). Preverite pravilen naziv in številko računa pri prejemniku plačila
  • Preverjanje ni mogoče – preverjanje prejemnika za navedeni IBAN ni mogoč. Pred izvedbo naloga  kontaktirajte prejemnika in preveri pravilen naziv oz. ime in priimek ter IBAN in opozorilo, da če nadaljujete plačilo brez spremembe, obstaja možnost nakazila napačnemu prejemniku. 
  • Storitev prejemnika trenutno ni na voljo – preverjanje neuspešno. Trenutno ni mogoče preveriti prejemnika plačila. Prosimo, poskusite kasneje. 
Kaj naj storimo, če prejmemo opozorilo o neujemanju oz. napačnem nazivu?
Če ste plačnik: 
  • Preverite pri prejemniku plačila njegovo ime in priimek oz. naziv, popravite vnos in izvedite plačilo. Spremembe shranite v predloge. 
  • Lahko s plačilom vseeno nadaljujete, vendar tvegate nakazilo napačnemu prejemniku.  
Če ste prejemnik plačila in vas plačnik obvesti, da je pri storitvi VoP dobil obvestilo o neujemanju oz. delnem ujemanju: 
  • Preverite svoje podatke v uradnih registrih
  • Obvestite poslovne partnerje o točnem nazivu podjetja. 
  • Preverite in po potrebi posodobite svoje podatke na uradnih dokumentih (računi, pogodbe, QR koda,...), spletni strani in podpisih elektronske pošte. 
Ali je storitev VoP plačljiva?
Ne, storitev VoP je brezplačna. 
Ali se bo storitev VoP izvajala za prejemnike pravne in fizične osebe?
Da, storitev VoP se bo izvajala za vse prejemnike: pravne subjekte in fizične osebe. 
Se lahko odjavim od VoP storitve?
Ne, od VoP storitve za posamezno plačilo se ni možno odjaviti.

Izjema je dovoljena le za pravne osebe pri oddaji množičnega oz. paketnega naloga. V tem primeru se lahko odločite, da ne boste opravili storitve VoP, torej obstaja možnost izbire ali se izvede VoP ali ne.  
Kako bom videl odgovore o ujemanju v digitalni banki?
Fizične osebe preverite na povezavi.

Pravne osebe preverite na:

Limit

 
Ali limit za takojšnje plačilo velja samo v digitalni banki?
Ne, limit za takojšnje plačilo velja za plačila v digitalni banki in na bančnem okencu. 
Kaj, če ne postavim limita za takojšnja plačila?
Če ne bo postavljenega limita za takojšnje plačilo, bo pravni osebi možno plačati neomejen znesek. V kolikor imate nastavljen limit za poslovanje na digitalnih kanalih, se bo takojšnje plačilo lahko izvedlo le do višine nastavljenega limita.
Ali bo banka pred nastavila limite za takojšnje plačilo?
Za fizične osebe bo pred nastavljen dnevni limit, in sicer: 
  • za obstoječe uporabnike digitalne banke v višini obstoječe dnevne omejitve poslovanja na računu, ki ga ima stranka, (obstoječi dnevni limit),
  • za vse ostale stranke v višini 15.000 EUR.
Limit se lahko spreminja kadarkoli prek digitalne banke ali v poslovalnici banke. To velja tudi za limit za posamezno transakcijo takojšnjega plačila, ki  ne bo pred nastavljen in si ga lahko kadarkoli določite tako prek digitalne banke  kot v poslovalnici banke. Velja pa pravilo, da limit na posamezno transakcijo ne more biti višji od dnevnega limita. 

Za pravne osebe ne bo pred nastavljenih limitov in si ga lahko nastavite v digitalni banki sami, in sicer: 
  • dnevni limit in/ali 
  • limit na transakcijo.
Kje vidim in upravljam z višino nastavljenega in porabljenega limita?
Informacija o višini limita in višini porabljenega limita bo vidna v digitalni banki. Preverite ga lahko tudi na bančnem okencu. Nastavitev obeh limitov vam omogočamo preko digitalne banke ali bančnega okenca .

Fizične osebe nastavitve limita v digitalni banki lahko preverite na povezavi.

Pravne osebe nastavitve limita v digitalni banki lahko preverite na: