Informacije o dostopnosti I OTP banka

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

INFORMACIJE O POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITVAH, KI IZPOLNJUJEJO POGOJE GLEDE DOSTOPNOSTI

V skladu z 21. členom Zakona o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide (v nadaljevanju: ZDPSI) OTP banka d.d. podaja Informacije o potrošniških bančnih storitvah, ki izpolnjujejo pogoje glede dostopnosti v skladu s 13. členom ZDPSI, glede na posamezno vrsto potrošniške bančne storitve, kot jih določa 26. točka 5. člena ZDPSI. 


I. SPLOŠNO O DOSTOPNOSTI POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV OTP banke d.d.


Uporabniki lahko po različnih, spodaj opredeljenih, kanalih dostopajo do naslednjih potrošniških bančnih storitev pri OTP banki d.d.: 
 

1. Transakcijski računi in bančni paketi
  • Osebni računi (osebni račun, OPR, OPR za soc. transferje, volilni račun, predplačniški račun), Bančni paketi (Paket za mlade, Osebni Plus račun, Paket Komplet, Paket Ekstra, Paket Premium, Paket Private banking)
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, mobilna banka mBank@Net
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, POS terminali, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
2. Plačilne transakcije 
  • SEPA direktne obremenitve
    • Kanali sklenitve: pri prejemniku plačila
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net.
  • Kreditna plačila
    • Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center, OTPtočka
    • Kanali poslovanja: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, OTPtočka, POS, Flik POS, plačevanje na spletu (spletne trgovine), mDenarnic@

3. Kreditne pogodbe, za katere velja zakon, ki ureja potrošniške kredite:

  •  Potrošniški krediti
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote (naročilo), spletna banka Bank@Net, kontaktni center
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote
  • Stanovanjski krediti
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice
  • Limiti (redni in izredni)
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, mobilna banka mBank@Net (naročilo), spletna banka Bank@Net, kontaktni center
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net

4. Depoziti in varčevanja

  • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
  • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net

5. Kartično poslovanje: 

  • Debetna kartica, kartica z odloženim plačilom, predplačniška kartica
    • Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center
    • Kanali poslovanja: Bankomati, POS terminali, splet, Google Wallet, Apple Pay, Garmin Pay

6. Obveščanje o poslovanju po računu

  • Obveščanje o poslovanju po računu
    • Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, kontaktni center, spletna stran
    • Kanali poslovanja: SMS, e-mail
  • Varnostno SMS obveščanje s plačilnimi karticami
    • Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center
    • Kanali poslovanja: SMS

7. Poslovanja s finančnimi instrumenti:

  • Nakup, prodaja ali prenos finančnih instrumentov
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net za že obstoječe stranke borznega posredovanja, od meseca oktobra naprej za vse stranke OTP banke tudi preko digitalnih kanalov 
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
  • Investicijsko svetovanje
    • Kanal sklenitve in poslovanja: Privatno bančništvo
  • Vzajemni skladi (OTP skladi, Sava Infond, Triglav skladi, Raiffeisen Capital management (RCM), Amundi, Moorea in BNP Paribas
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
  • Savings plan – SEPA DD
    • Kanali sklenitve: bančne poslovalnice
    • Kanali poslovanja: bančne poslovalnice

8. Transakcije s tujo valuto – devizno poslovanje

  • Kanal sklenitve in poslovanja: bančne poslovalnice, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net

 

II.    DOSTOPNOST POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV, ZAHTEVANA PO ZDPSI


a) Splošni pogoji
Dostopnost do potrošniških bančnih storitev je v OTP banki d.d. zagotovljena z izpolnjevanjem  splošnih pogojev glede dostopnosti storitev, relevantnih za področje bančništva, na način, da banka zagotavlja: 

  • dostopnost z zagotavljanjem informacij, pri čemer velja: 
    • Informacije so na voljo prek več kot enega zaznavnega kanala (govorjeno, pisano besedilo in v nekaterih primerih tudi tolmačenje v znakovni jezik), 
    • Informacije se predstavijo na razumljiv način (čim bolj nedvoumna predstavitev in po potrebi možnost dodatne razlage v poslovalnici, kontaktnem centru ali klepetalniku),
    • Informacije se uporabnikom prestavijo na način, da jih lahko zaznajo (jasno vidne in slišne predstavitve),
    • Vsebina informacij je na voljo v besedilnih formatih, ki omogočajo alternativne podporne formate (omogočena podpora za uporabo bralnikov besedil)
    • Predstavijo se s pisavo ustrezne velikosti in oblike, ob upoštevanju predvidljivih pogojev uporabe, in z zadostnim kontrastom ter prilagodljivim razmikom med črkami, vrsticami in odstavki (možnosti prilagajanja na vseh digitalnih kanalih in po potrebi v poslovalnicah)
    • Nebesedilne vsebine se dopolnijo z alternativnim prikazom te vsebine (uporabijo se napisi za fotografije, podnapisi za video vsebine, ponekod tudi tolmačenje v znakovni jezik),
    • Dosledno in ustrezno se zagotavljajo elektronske informacije, potrebne za zagotavljanje storitve (informacije so na voljo na spletni strani, spletni in mobilni banki in preko kontaktnega centra)
  • Z doslednim in ustreznim zagotavljanjem dostopnosti spletišč, vključno s povezanimi spletnimi aplikacijami in storitvami na osnovi mobilnih naprav, vključno z mobilnimi aplikacijam, ki so zaznavna, uporabna, razumljiva in zanesljiva (spletna stran, spletna banka, mobilna banka so prilagojene s funkcionalnostmi za invalide)
  • S podpornimi storitvami (kontaktni center)


b) Posebni pogoji
Dostopnost do potrošniških bančnih storitev je v OTP banki d.d. zagotovljena z izpolnjevanjem dodatnih pogojev glede dostopnosti skladno s 13. členom ZDPSI, relevantnih za področje bančništva, na način, da banka zagotavlja:

  • Način identifikacije, elektronskih podpisov, varnostnih elementov in plačilnih storitev, ki so zaznavni, uporabni, razumljivi in zanesljivi;
  • Informacije so razumljive in njihova zahtevnost ne presega stopnje B2 skupnega evropskega referenčnega okvira Sveta Evrope za jezike. 

 

III. INFORMACIJE O DOSTOPNOSTI POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV INVALIDOM (21. člen ZDPSI)


V nadaljevanju povzemamo najpomembnejše prilagoditve za zagotavljanje dostopnosti invalidom po ZDPSI za posamezno vrsto kanala sklenitve oziroma poslovanja:

DIGITALNI KANALI (spletno mesto www.otpbanka.si, Bank@Net, mBank@Net): 

Za zagotavljanje dostopnosti so  na digitalnih kanalih  zagotovljene nekatere prilagoditve:

  • odzivno oblikovanje (prilagajanje postavitve vsebine ločljivosti zaslona),
  • prikaz vsebin za uporabnike podpornih tehnologij (bralniki zaslona)
  • navigacija s tipkovnico (za uporabnike, ki ne morejo uporabljati miške),
  • ustrezni barvni kontrasti med besedilom in ozadjem,
  • možnost zaustavitev animacije;   
  • možnost povečave besedila;  
  • možnost spremembe pisave;  
  • možnost spremembe medvrstičnih in medčrkovnih razmikov;  
  • predvidljivo delovanje spletnega mesta,
  • omogočeno je opremljanje slik z nadomestnim besedilom,
  • omogočena je uporaba različnih ravni naslovov.

KONTAKTNI CENTER:

Storitve kontaktnega centra so vsem strankam na voljo prek telefonske številke, video klica, e-maila in spletnega klepeta.  Za zagotavljanje dostopnosti so bile v kontaktnem centru  zagotovljene nekatere prilagoditve:

  • Push avtentikacija – omogočena potrditev istovetnosti stranke med klicem z agentom KC preko potisnega obvestila v mobilni ali spletni banki. 
  • Prilagoditev klepetalnika v mobilni ter spletni banki in na spletnih straneh: nastavitev visokega kontrasta prikazane vsebine, povečave besedila in vsebine, spremembe pisave, povečave kazalca, označevanja povezav ter delna optimizacija za bralnike zaslona v mobilni banki mBank@Net.

BANKOMATI: 

Za zagotavljanje dostopnosti na bankomatih, bo OTP banka d.d. do 28.6.2030 uvajala naslednje prilagoditve:

  • Tipkovnice s taktilno oznako
  • Možnost uporabe funkcije pretvorbe zapisanega besedila v govorjeno besedilo z uporabo slušalk

Banka bo v skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov zagotovila fizično dostopnost do bankomatov najpozneje do 11.12.2025.

POSLOVALNICE: 

Za zagotavljanje dostopnosti bodo v poslovalnicah OTP banke d.d.,  izvedene nekatere prilagoditve:

  • taktilne oznake ali zvonec s podporo prodajnega osebja; 
  • prilagoditve višine prodajnega pulta; 
  • prilagoditve prostora za manevriranje z invalidskim vozičkom; 
  • oznake delovnih mest s standardizirano oznako za dostopnost; 
  • namestitev slušne zanke v poslovalnici; 
  • ustrezno označevanje poti, steklenih površin, kontrastno označevanje stopnic; 
  • zagotovitev označevalnih in usmerjevalnih tabel v kontrastnih barvah in dostopnih fontih, dopolnitev z zapisi v Braillovi pisavi.  

Banka bo v skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov zagotovila fizično dostopnost do poslovalnic najpozneje do 11.12.2025

Datum priprave in pregleda informacij o dostopnosti

  • Te informacije so bile izdelane po stanju na dan 28. junija 2025. 
  • Dostopne so na spletni strani www.otpbanka.si in v poslovalnicah.