V skladu z 21. členom Zakona o dostopnosti do proizvodov in storitev za invalide (v nadaljevanju: ZDPSI) OTP banka d.d. podaja Informacije o potrošniških bančnih storitvah, ki izpolnjujejo pogoje glede dostopnosti v skladu s 13. členom ZDPSI, glede na posamezno vrsto potrošniške bančne storitve, kot jih določa 26. točka 5. člena ZDPSI.
I. SPLOŠNO O DOSTOPNOSTI POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV OTP banke d.d.
Uporabniki lahko po različnih, spodaj opredeljenih, kanalih dostopajo do naslednjih potrošniških bančnih storitev pri OTP banki d.d.:
1. Transakcijski računi in bančni paketi - Osebni računi (osebni račun, OPR, OPR za soc. transferje, volilni račun, predplačniški račun), Bančni paketi (Paket za mlade, Osebni Plus račun, Paket Komplet, Paket Ekstra, Paket Premium, Paket Private banking)
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, mobilna banka mBank@Net
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, POS terminali, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
2. Plačilne transakcije - SEPA direktne obremenitve
- Kanali sklenitve: pri prejemniku plačila
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net.
- Kreditna plačila
- Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center, OTPtočka
- Kanali poslovanja: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, OTPtočka, POS, Flik POS, plačevanje na spletu (spletne trgovine), mDenarnic@
3. Kreditne pogodbe, za katere velja zakon, ki ureja potrošniške kredite:
- Potrošniški krediti
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote (naročilo), spletna banka Bank@Net, kontaktni center
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote
- Stanovanjski krediti
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice
- Limiti (redni in izredni)
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, mobilna banka mBank@Net (naročilo), spletna banka Bank@Net, kontaktni center
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
4. Depoziti in varčevanja
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
5. Kartično poslovanje:
- Debetna kartica, kartica z odloženim plačilom, predplačniška kartica
- Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center
- Kanali poslovanja: Bankomati, POS terminali, splet, Google Wallet, Apple Pay, Garmin Pay
6. Obveščanje o poslovanju po računu
- Obveščanje o poslovanju po računu
- Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, kontaktni center, spletna stran
- Kanali poslovanja: SMS, e-mail
- Varnostno SMS obveščanje s plačilnimi karticami
- Kanali sklenitve: Bančne poslovalnice, poštne enote, bankomati, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net, kontaktni center
- Kanali poslovanja: SMS
7. Poslovanja s finančnimi instrumenti:
- Nakup, prodaja ali prenos finančnih instrumentov
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net za že obstoječe stranke borznega posredovanja, od meseca oktobra naprej za vse stranke OTP banke tudi preko digitalnih kanalov
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
- Investicijsko svetovanje
- Kanal sklenitve in poslovanja: Privatno bančništvo
- Vzajemni skladi (OTP skladi, Sava Infond, Triglav skladi, Raiffeisen Capital management (RCM), Amundi, Moorea in BNP Paribas
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice, Oddelek investicijskega bančništva, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
- Savings plan – SEPA DD
- Kanali sklenitve: bančne poslovalnice
- Kanali poslovanja: bančne poslovalnice
8. Transakcije s tujo valuto – devizno poslovanje
- Kanal sklenitve in poslovanja: bančne poslovalnice, spletna banka Bank@Net, mobilna banka mBank@Net
II. DOSTOPNOST POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV, ZAHTEVANA PO ZDPSI
a) Splošni pogoji
Dostopnost do potrošniških bančnih storitev je v OTP banki d.d. zagotovljena z izpolnjevanjem splošnih pogojev glede dostopnosti storitev, relevantnih za področje bančništva, na način, da banka zagotavlja:
- dostopnost z zagotavljanjem informacij, pri čemer velja:
- Informacije so na voljo prek več kot enega zaznavnega kanala (govorjeno, pisano besedilo in v nekaterih primerih tudi tolmačenje v znakovni jezik),
- Informacije se predstavijo na razumljiv način (čim bolj nedvoumna predstavitev in po potrebi možnost dodatne razlage v poslovalnici, kontaktnem centru ali klepetalniku),
- Informacije se uporabnikom prestavijo na način, da jih lahko zaznajo (jasno vidne in slišne predstavitve),
- Vsebina informacij je na voljo v besedilnih formatih, ki omogočajo alternativne podporne formate (omogočena podpora za uporabo bralnikov besedil)
- Predstavijo se s pisavo ustrezne velikosti in oblike, ob upoštevanju predvidljivih pogojev uporabe, in z zadostnim kontrastom ter prilagodljivim razmikom med črkami, vrsticami in odstavki (možnosti prilagajanja na vseh digitalnih kanalih in po potrebi v poslovalnicah)
- Nebesedilne vsebine se dopolnijo z alternativnim prikazom te vsebine (uporabijo se napisi za fotografije, podnapisi za video vsebine, ponekod tudi tolmačenje v znakovni jezik),
- Dosledno in ustrezno se zagotavljajo elektronske informacije, potrebne za zagotavljanje storitve (informacije so na voljo na spletni strani, spletni in mobilni banki in preko kontaktnega centra)
- Z doslednim in ustreznim zagotavljanjem dostopnosti spletišč, vključno s povezanimi spletnimi aplikacijami in storitvami na osnovi mobilnih naprav, vključno z mobilnimi aplikacijam, ki so zaznavna, uporabna, razumljiva in zanesljiva (spletna stran, spletna banka, mobilna banka so prilagojene s funkcionalnostmi za invalide)
- S podpornimi storitvami (kontaktni center)
b) Posebni pogoji
Dostopnost do potrošniških bančnih storitev je v OTP banki d.d. zagotovljena z izpolnjevanjem dodatnih pogojev glede dostopnosti skladno s 13. členom ZDPSI, relevantnih za področje bančništva, na način, da banka zagotavlja:
- Način identifikacije, elektronskih podpisov, varnostnih elementov in plačilnih storitev, ki so zaznavni, uporabni, razumljivi in zanesljivi;
- Informacije so razumljive in njihova zahtevnost ne presega stopnje B2 skupnega evropskega referenčnega okvira Sveta Evrope za jezike.
III. INFORMACIJE O DOSTOPNOSTI POTROŠNIŠKIH BANČNIH STORITEV INVALIDOM (21. člen ZDPSI)
V nadaljevanju povzemamo najpomembnejše prilagoditve za zagotavljanje dostopnosti invalidom po ZDPSI za posamezno vrsto kanala sklenitve oziroma poslovanja:
DIGITALNI KANALI (spletno mesto www.otpbanka.si, Bank@Net, mBank@Net):
Za zagotavljanje dostopnosti so na digitalnih kanalih zagotovljene nekatere prilagoditve:
- odzivno oblikovanje (prilagajanje postavitve vsebine ločljivosti zaslona),
- prikaz vsebin za uporabnike podpornih tehnologij (bralniki zaslona)
- navigacija s tipkovnico (za uporabnike, ki ne morejo uporabljati miške),
- ustrezni barvni kontrasti med besedilom in ozadjem,
- možnost zaustavitev animacije;
- možnost povečave besedila;
- možnost spremembe pisave;
- možnost spremembe medvrstičnih in medčrkovnih razmikov;
- predvidljivo delovanje spletnega mesta,
- omogočeno je opremljanje slik z nadomestnim besedilom,
- omogočena je uporaba različnih ravni naslovov.
KONTAKTNI CENTER:
Storitve kontaktnega centra so vsem strankam na voljo prek telefonske številke, video klica, e-maila in spletnega klepeta. Za zagotavljanje dostopnosti so bile v kontaktnem centru zagotovljene nekatere prilagoditve:
- Push avtentikacija – omogočena potrditev istovetnosti stranke med klicem z agentom KC preko potisnega obvestila v mobilni ali spletni banki.
- Prilagoditev klepetalnika v mobilni ter spletni banki in na spletnih straneh: nastavitev visokega kontrasta prikazane vsebine, povečave besedila in vsebine, spremembe pisave, povečave kazalca, označevanja povezav ter delna optimizacija za bralnike zaslona v mobilni banki mBank@Net.
BANKOMATI:
Za zagotavljanje dostopnosti na bankomatih, bo OTP banka d.d. do 28.6.2030 uvajala naslednje prilagoditve:
- Tipkovnice s taktilno oznako
- Možnost uporabe funkcije pretvorbe zapisanega besedila v govorjeno besedilo z uporabo slušalk
Banka bo v skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov zagotovila fizično dostopnost do bankomatov najpozneje do 11.12.2025.
POSLOVALNICE:
Za zagotavljanje dostopnosti bodo v poslovalnicah OTP banke d.d., izvedene nekatere prilagoditve:
- taktilne oznake ali zvonec s podporo prodajnega osebja;
- prilagoditve višine prodajnega pulta;
- prilagoditve prostora za manevriranje z invalidskim vozičkom;
- oznake delovnih mest s standardizirano oznako za dostopnost;
- namestitev slušne zanke v poslovalnici;
- ustrezno označevanje poti, steklenih površin, kontrastno označevanje stopnic;
- zagotovitev označevalnih in usmerjevalnih tabel v kontrastnih barvah in dostopnih fontih, dopolnitev z zapisi v Braillovi pisavi.
Banka bo v skladu z Zakonom o izenačevanju možnosti invalidov zagotovila fizično dostopnost do poslovalnic najpozneje do 11.12.2025
Datum priprave in pregleda informacij o dostopnosti
- Te informacije so bile izdelane po stanju na dan 28. junija 2025.
- Dostopne so na spletni strani www.otpbanka.si in v poslovalnicah.