Triglav Skladi novica 8.12.2024 | OTP banka

Upravljanje s piškotki
Po Zakonu o elektronskih komunikacijah (ZEKom-2) je za uporabo določenih piškotkov potrebna privolitev uporabnika. Uporabo piškotkov lahko tudi kadarkoli zavrnete. Po zavrnitvi boste našo spletno mesto še vedno lahko obiskali, vendar spletna stran morda ne bo delovala na predviden način.
Ali soglašate z uporabo sledečih piškotov?
Nujno potrebni piškotki
Piškotki za shranjevanje vaših prednostnih izbir in nastavitev
Soglašam
Ne soglašam
Google Analytics piškotki za analitične namene
Soglašam
Ne soglašam
Piškotki tretjih oseb (Facebook, Twitter, LinkedIn, Ad Words, Hotjar)
Soglašam
Ne soglašam
Začnite tipkati, kar iščete

»Avtomobilska industrija je v fazi transformacije«

8 december 2024
NOVOSTI
 


Mahdi Saadi, analitik na področju analiz


December 2024

Azijski proizvajalci so svojo prodajo povečali za desetino, a največ vredno podjetje je z naskokom Tesla.

Medtem ko globalna avtomobilska industrija doživlja preobrazbo, Azija postaja prevladujoči igralec, saj na trgih, kot so Kitajska, Japonska in Južna Koreja, trenutno vodijo v proizvodnji in prodaji.

Sektor, v katerem so zgodovinsko dominirale zahodne države, kot so ZDA, Nemčija in Italija, je priča globalni širitvi azijskih znamk, kot so Toyota, Kia in BYD. Kitajski proizvajalci električnih vozil (EV), na primer BYD, NIO in Xpeng, agresivno ciljajo na evropske trge, medtem ko so azijski avtomobilski proizvajalci povečali število prodanih avtomobilov na svetovni ravni za skoraj deset odstotkov na leto – zahodni konkurenti zaostajajo s približno dvoodstotno rastjo.

Zahtevna elektrifikacija

Prehod na električna vozila (EV) zahodnim avtomobilskim proizvajalcem predstavlja dodatne izzive, saj se soočajo s težavami z uvedbo tehnologije in neodločnostjo potrošnikov. Norveška izstopa kot evropski uspešni primer prehoda. Kljub temu da njeno bogastvo temelji na nafti, so skoraj vsa novo prodana vozila električna. Tesla trenutno vodi v tamkajšnji prodaji, sledi ji Toyota, zahvaljujoč robustni infrastrukturi in vladnim spodbudam.

Z modelom Y, ki vodi kot najbolje prodajani avtomobil na Kitajskem, je Tesla pustila pomemben pečat, tudi na trgu, na katerem dominira domači velikan BYD. Omeniti je treba, da se podjetje ponaša z vrednostjo, ki presega bilijon dolarjev (kar je več kot skupna vrednost 20 največjih avtomobilskih proizvajalcev), čeprav je dostavilo le 1,8 milijona vozil v primerjavi s 60 milijoni, ki jih prodajo konkurenti.

Nekateri bi lahko trdili, da takšna astronomska vrednost ne odraža le dosežkov Tesle, temveč tudi vrednost vodje blagovne znamke Elona Muska. Kljub temu vrednost na navidezno učinkovitem trgu v veliki meri temelji predvsem na pričakovanjih prihodnje dominacije, zlasti obljube o programski opremi za popolnoma avtonomno vožnjo (FSD).
Razvoj FSD zahteva ogromne količine video in slikovnih podatkov, zbranih iz vozil Tesla, pri čemer pomagajo napredna infrastruktura za povezljivost na oddaljenih območjih, kot je omrežje Starlink, in Teslin superračunalnik XAI za analizo podatkov.

Inovacije kot prednost Kitajske

Kljub temu ostajajo pomembna ovira regulativni izzivi, predvsem glede zasebnosti podatkov in sposobnosti predvidevanja gibanja pešcev. Medtem kitajski avtomobilski proizvajalci prednjačijo na področju inovacij programske opreme, baterijske tehnologije in stroškovne učinkovitosti.

Sedanje napetosti med zahodnimi državami in Kitajsko glede avtomobilskih carin močno spominjajo na dogajanje sredi 20. stoletja, ko so japonski proizvajalci z vodilno Toyoto podobno predrugačili zahodne trge. Njihovi avtomobili niso bili le cenovno konkurenčni, temveč so nudili tudi izjemno zanesljivost in varčnost.

Zahodne države, ki niso mogle konkurirati učinkovitosti in dostopnosti japonskih avtomobilov, so uvedle carine in druge trgovinske omejitve pod pretvezo »poštene konkurence«. Toyota se je iznajdljivo prilagodila z lansiranjem blagovne znamke Lexus, da bi izpodbila očitke zahoda o »poceni japonskih avtomobilih« z osredotočenostjo na prestiž in kakovost.
Preobrazba avtomobilske industrije poudarja čedalje večjo prevlado azijskih proizvajalcev in izzive, s katerimi se soočajo zahodni avtomobilski proizvajalci pri prilagajanju na hitro razvijajoči se trg. Zdi se, da se zgodovina ponavlja z vračanjem tem o trgovinski politiki in protekcionizmu, vendar pa ostaja lekcija jasna: inovacije, prilagodljivost in strateška vizija so ključne za dolgoročni uspeh v konkurenčnem globalnem okolju.

Več o dogajanjih na kapitalskih trgih si lahko preberete TUKAJ.

Več o tem

 
 
Fotogalerija

Vas zanima enostavno investiranje? Za vse - kjerkoli in kadarkoli.
 

 
otp banka

Že z enim klicem

 
Kliknite na ZANIMA ME, oddajte svoje podatke in kontaktirali vas bomo v najkrajšem možnem času.

ZANIMA ME

Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo poiskati za vas najboljšo rešitev.
otp banka080 17 70
 
otp banka

Digitalno


Poslujte z vzajemnimi in spremljajte svoje naložbe v spletni banki Bank@Net ali mobilni banki mBank@Net.


Prenesite mobilno banko mBank@Net tukaj:

otp banka  otp banka
 
otp banka

V poslovalnici

 
Lahko nas obiščete tudi v prostorih Oddelka investicijskega bančništva ali v najbližji bančni poslovalnici poslovalnici. 

Smo najbolj dostopna banka z najširšo mrežo, kjer lahko opravljate razne bančne storitve po celi Sloveniji.
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45

Enostavno investiranje


Poslujte z vzajemnimi skladi in trgujte s finančnimi instrumenti enostavno in ugodno ter spremljajte stanje svojih naložb na enem mestu, prek Bank@Neta in mBank@Neta.

Več o tem
 
posebnaponudba-100 (1).jpg?master=45
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45

Vzajemni skladi


Izkoristite naložbe v vzajemne sklade Sava Infond, Triglav Skladi in Raiffeisen Capital Management (RCM), ki vam omogočajo višje donose, in tako lažje dosezite zastavljene finančne načrte. Z nami poiščite pravi naložbeni cilj!

Več o tem
 
OTP_enosinvestiranje_760x465.jpg?master=45
760x465-100.jpg?master=45

Borzno posredovanje


Posredujemo pri nakupu in prodaji vrednostnih papirjev na domačem trgu vrednostnih papirjev in na večini svetovnih kapitalskih trgov.


Več o tem
 
760x465-100.jpg?master=45
Opozorilo vlagateljem
Infond vzajemne sklade upravlja družba Sava Infond, družba za upravljanje, d.o.o., vzajemne sklade Raiffeisen Capital Management (v nadaljevanju: RCM) upravlja družba Raiffeisen Kapitalanlage - Gesellschaft m.b.H., sklade BNP Paribas upravlja družba BNP Paribas Investment Partners, sklade Allianz Global Investors Fund upravlja družba Allianz Global Investors Luxembourg S.A., sklade Deka Investmentfunds upravlja družba Deka International S.A., Luxembourg.Triglav skladi, ki jih upravlja Triglav Skladi, družba za upravljanje, d.o.o..

Družbi Allianz Global Investors Luxembourg S.A. ter Deka International S.A., Luxembourg sta se odločili za deregistracijo vseh svojih vzajemnih skladov v Sloveniji.

Trženje, distribucijo in vplačila Infond skladov ter skladov RCM in BNP Paribas v Sloveniji opravlja OTP banka d.d..

Vzajemni skladi niso bančna storitev in ne prinašajo zajamčene in garantirane donosnosti. Naložbe v vzajemne sklade niso zajete v sistem zajamčenih vlog, ki velja za vloge fizičnih in malih pravnih oseb na transakcijskih računih, hranilnih vlogah, denarnih depozitih in blagajniških zapisih, ki se glasijo na ime, zbranih pri bankah in hranilnicah.

Prospekt z vključenimi pravili upravljanja posameznega Infond sklada oz. Prodajni prospekt, Ključni podatki za vlagatelje, Letno in Polletno poročilo so brezplačno dostopni na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas v poglavju Vzajemni skladi, na sedežu družbe OTP banke d.d. in v vseh poslovalnicah družbe OTP banke d.d..

Zaradi nihanj tečajev vrednostnih papirjev in valut je mogoče, da vlagatelj v obdobju investiranja ne dobi povrnjenih vseh sredstev, ki jih je vložil v vzajemni sklad. Podatki o gibanju vrednosti enote premoženja vzajemnih skladov RCM in BNP Paribas so dnevno objavljeni v časopisu Časnik Večer. Vstopne provizije oz. distribucijska provizija se pri posameznih skladih se gibljejo v večini med 0 in 3 odstotki vplačanega zneska. Izstopne provizije ni, upravljavske provizije posameznih skladov so razvidne na spletnih straneh Infond skladov, skladov RCM in BNP Paribas.

Podatki na tej spletni strani niso ponudba niti priporočilo za nakup ali prodajo niti investicijska analiza in ne predstavljajo storitev investicijskega svetovanja, temveč so samo informativne narave.

Za pridobitev informacij o primernosti posamezne naložbe in točnih podatkov glede naložbe v vzajemni sklad naj se vlagatelj oz. potencialni vlagatelj obrne na svojega finančnega svetovalca ali na vpisno mesto.