Vsi vemo, da so kartice nepogrešljivo plačilno sredstvo, in to s pridom izkoriščajo tudi prevaranti. Tudi v naši banki zaznavamo več primerov prevar, pri katerih ljudje nasedejo »potencialnim kupcem«, ko prek priljubljenih spletnih portalov prodajajo različne stvari.
Kako se dogajajo prevare te vrste? Kmalu po oddaji malega oglasa prodajalca po SMS-sporočilu ali prek aplikacije Viber oz. WhatsApp nagovori domnevni kupec, pri čemer uporablja telefonsko številko iz tujine, profil v aplikaciji za sporočanje pa je lažen. Zanima ga, ali je oglas še vedno aktualen, nato pa se zelo hitro odloči za nakup. Prodajalcu pošlje povezavo do spletne strani, kamor naj bi vpisal podatke o svoji kreditni kartici, da bi nato nanjo dobil plačilo za izdelek.
Ko žrtev posreduje podatke o svoji kartici, dobi avtentikacijsko geslo, s katerim potrdi transakcijo. Vendar pozor: s to potrditvijo se opravi nakup s kartico na nepovezanem prodajnem mestu, prodajalec pa denarja za svoje blago ne dobi.
Prejetje nakazila na kartico ni mogoče, zato tudi kupci za nakup blaga ne potrebujejo podatkov o prodajalčevi kartici!
Več informacij o pogostih prevarah najdete na povezavah Prevara, ki cilja prodajalce na spletnih oglasnikih - Varni na internetu in Varno poslovanje.
Običajno se sprememba te nastavitve nahaja v menijski vrstici brskalnika Orodja > Internetne možnosti, razdelek »zasebnost« ali »varnost«. Tam nastavite katere vrste piškotkov želite blokirati ali omogočiti.
Piškotke lahko izbrišete in sicer prav tako preko brskalnika. Izbris je v večini brskalnikov dosegljiv v orodjih imenovanih »izbriši podatke brskanja« ali »izbriši zgodovino brskanja« (okno običajno prikličete tudi s kombinacijo tipk CTRL+Shift+Del) ter izberete izbris piškotkov.
Nekateri brskalniki ponujajo tudi možnost nastavitve »ne sledi mi« ali »do-not-track«, kar pomeni, da lahko generalno zavrnete uporabo piškotov.